Win een exclusief Assassin\'s Creed: Brotherhood T-shirt Overzicht GamesCom Dag 2, 3 en 4
Zoeken | Forumoverzicht » Lounge Area » Electronica & Gadgets Alles gelezen | Het is do 02 sep 2010, 21:01

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 244 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp 
[Algemeen] High Definition TV
Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 19:48 
PS3Life King
PS3Life King

PSN ID: Soulraver14
PlayStation 3: 40GB
Headset: Ja
Geslacht: Man
"Deaths_Trooper schreef: En hoe zit het dan met burn-in?

Ik heb 2 LCD tvs, 1tje 8/9 maand ong (19'') en eentje al anderhalf jaar (37'') en allebei is het nog perfect.

Vriend van me heeft een huge Plasma van 47'' volgens mij en die heeft nu na 1 jaar al burn in van het logo van de zender van tv.. Op meerdere plaatsen van meerdere zenders.."

Ehhm tegenwoordig heb je burn proof hoor :P

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 19:51 
Tech

PSN ID: DaftMav
"Deaths_Trooper schreef: Vriend van me heeft een huge Plasma van 47'' volgens mij en die heeft nu na 1 jaar al burn in van het logo van de zender van tv.. Op meerdere plaatsen van meerdere zenders.."

Hangt ook wel vanaf hoe oud die TV al is, en van welke kwaliteit(merk). De laatste jaren zijn er veel oplossingen gevonden en is Burn-in lang niet meer zo'n groot probleem als met eerdere plasma TVs. Maar je moet er wel een beetje op letten natuurlijk, als je 'em urenlang (de hele middag) op dezelfde zender laat staan dan is het onvermijdelijk. Sommige mensen houden graag de tv aan voor de gezelligheid/geluid in huis, ook als je niet echt tv aan het kijken bent. En dan is een plasma wel de verkeerde keuze.

Zelf kijk ik zelden gewone TV, zelfs met digitaal is het niet om aan te zien op 50". Dus dan blijven games HUD schermen over, gelukkig krijgt men nu ook door dat die niet altijd nodig zijn. Tombraider bijvoorbeeld kan je alle hud items uitzetten, en heb je nergens last van.

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 19:53 
PS3Life King
PS3Life King

Ikheb al een paar maanden een 42" plasma scherm en gelukkig zie ik daar helemaal geen dingen staan.. Als ik hem uitzet blijft het 5 seconden ofzo en dan is het weg, maar niks blijvend

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 20:04 
Cool Junior Gamer

PSN ID: Deaths_Trooper
"SoulRaver14 schreef: Ikheb al een paar maanden een 42" plasma scherm en gelukkig zie ik daar helemaal geen dingen staan.. Als ik hem uitzet blijft het 5 seconden ofzo en dan is het weg, maar niks blijvend"

oh dat gaat nog komen, of je hebt een nieuwere, kwalitatief betere tv dan mn vriend.

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 20:47 
Tech

Dat is tijdelijke retentie, wat niet hetzelfde is als echte burn-in. Die retentie blijft vaak staan als je scherm op zwart gaat en geen nieuwe input krijgt. Als je de TV later weer aanzet dan zul je die retentie die je eerst zag ook niet meer zien.
Ook als je urenlang hetzelfde op het scherm hebt staan is het met de nieuwere plasma schermen zo dat je dat ongedaan kan maken door bijv. een film op een loopje te laten draaien voor enkele uren. Maar als je dus een beetje erop let, ga je dat nooit nodig hebben.

Als je een pure game tv wilt waar je 12-uur gamessesies op wilt spelen met constant hetzelfde op het scherm (hud score etc), en toch niet groter wilt dan tegen de 38"... dan is LCD wellicht wel een betere keus. Want niet alle plasma's kunnen daar mee overweg. Maar bij gewoon gebruik en voor films etc. is plasma een interessantere optie.

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 21:21 
PS3Life King
PS3Life King

"DaftMav schreef: Dat is tijdelijke retentie, wat niet hetzelfde is als echte burn-in. Die retentie blijft vaak staan als je scherm op zwart gaat en geen nieuwe input krijgt. Als je de TV later weer aanzet dan zul je die retentie die je eerst zag ook niet meer zien.
Ook als je urenlang hetzelfde op het scherm hebt staan is het met de nieuwere plasma schermen zo dat je dat ongedaan kan maken door bijv. een film op een loopje te laten draaien voor enkele uren. Maar als je dus een beetje erop let, ga je dat nooit nodig hebben.

Als je een pure game tv wilt waar je 12-uur gamessesies op wilt spelen met constant hetzelfde op het scherm (hud score etc), en toch niet groter wilt dan tegen de 38"... dan is LCD wellicht wel een betere keus. Want niet alle plasma's kunnen daar mee overweg. Maar bij gewoon gebruik en voor films etc. is plasma een interessantere optie."

Zeker weten, ik erger me aan het zwart van een LCD scherm als ik bijv. films kijk.

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 21:23 
Professional Gamer

PSN ID: sparkieh
PlayStation 3: 80GB
haha mijn TV is van de Blokker 50,-

Wil graag deze kopen:http://www.itsonline.nl/winkel/Productinfo/?Assortiment=14&ProdId=000000000000012336&ProdId2=LCD%20televisie%20%20SAMSUNG%20%20SYNCMASTER%202333HD

Zouden jullie er graag feedback op willen geven waarom im heb juist wel of waarom juist niet moet kopen? alvast bedankt :zzz:

SPARKIEH

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 21:28 
Cool Junior Gamer

Nou ziet eruit als een goede tv!!

Alleen euuh, 10 000 contrast ratio voor een LCD
Kan dat mr tech man? Uuh DaftMav :) ?

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 21:35 
Beheerder

PSN ID: DarkRaverNL
PlayStation 3: 60GB
Er zijn genoeg dingen waarbij je op moet letten, zoek gewoon de TV die jou aanstaat, lees eerst wat referenties/reviews over de TV en neem die mee in je keuze, elke TV heeft zijn voor en nadelen, zelfs die TV van 3000€ :)

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 21:43 
Cool Junior Gamer

"DarkRaverNL schreef: Er zijn genoeg dingen waarbij je op moet letten, zoek gewoon de TV die jou aanstaat, lees eerst wat referenties/reviews over de TV en neem die mee in je keuze, elke TV heeft zijn voor en nadelen, zelfs die TV van 3000€ :)"

Maar wat hij nu doet is nog veel beter! Hier praat hij nu al ietsje langer met deze mensen en kunnen aan de hand van de specs hem vertellen of de tv goed is. Daarna nog wat comments op het internet vinden van een knusse huisvrouw die er geen verstand van heeft om te zien of hij daadwerkelijk goed is.

Tenminste zo heb ik mijn HD tv aankopen gedaan. :P

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009, 21:51 
Professional Gamer

PSN ID: EXXEKUTOR
PlayStation 3: + PSP
Soms is het zelfs zo dat ie qua specs goed is en in de praktijk meevalt, nooit je mening baseren in de winkel daar ziet alles er xtra goed uit, je moet gewoon research doen op the almightty INTERNET. Tip: Kieskeurig.nl veel memberreviews en ratings en ook lijst met de laagste prijs [good]

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: ma 02 feb 2009, 01:49 
Tech

Je doet er wel goed aan om na het internet-research in de winkel nog even te gaan kijken naar de TV, en vooral vergelijken met andere schermen. Maar hier moet je 1 ding heel goed onthouden, en dat is dat in de winkel het licht erg fel is en niet de thuissituatie weergeeft. LCD schermen lijken in de winkel vaak een mooi donker zwart te hebben. En scherpere, heldere kleuren dan Plasma schermen. Als je thuis zo'n scherm neerzet dan is er minder licht, en is die LCD opeens wel erg fel met harde kleuren en een zwart wat eigenlijk meer donkergrijs is.

De beslissing van LCD of Plasma moet je dus eigenlijk afgaan op budget en schermgrootte. Als je dat weet kan je in de winkel het beeld van LCD's of Plasma's met elkaar gaan vergelijken.

"Deaths_Trooper schreef: Alleen euuh, 10 000 contrast ratio voor een LCD
Kan dat mr tech man? Uuh DaftMav :) ?"

Dat is vast een "Dynamische" contrast ratio, wat compleet nutteloos is. Het is meer martketing, grotere nummers verkopen beter en dat weten ze natuurlijk maar al te best. Probleem met dynamische onzin is dat ze testen onder perfecte omstandigheden, geen licht van buiten, geen reflecties. Dan krijg je pas een heel hoog contrast ratio. Wat je dus niet voor elkaar krijgt thuis in de woonkamer, hooguit kunt benaderen midden in de nacht met alle lampen en ramen afgedicht zodat je echt in het pikdonker zit(best moeilijk om voorelkaar te krijgen). De vraag is dus niet of het mogelijk is, maar meer of het uberhaupt nuttig is om een hogere contrast ratio te hebben.
Als je bijv. compleet in het donker zit, en je steekt 1 kaars aan in de kamer. Dan kan je het verschil al niet of nauwelijks meer zien tussen een contrast ratio van 1:500 of 1:10000. In een normale woonkamer met gedimt licht, heb je vrijwel niets aan een hoge contrast ratio. Een echte contrast ratio ("ANSI" contrast, dus niet dynamisch) van hooguit een paar duizend is dan meer dan genoeg.

En daarnaast kan het menselijk oog maar een beperkte contrast verschil waarnemen, ironisch genoeg is dat dan weer wel een dynamisch ratio. Hangt af van lichtintensiteit, kleur, focus en 107 andere dingen. :P

Edit:
Leuk gerelateerd weetje: Door bij LCD's de achtergrond(muur) iets te verlichten komt het beeld zelf beter naar voren, en lijkt een diepere zwart te hebben. Tricks of the eye... Waar Phillips met hun ambilight LCD serie handig gebruik van maakt. Ongetwijfeld zijn het prima schermen, en zijn die kleuren eromheen wel leuk enzo... Maar het lijkt alsof het beeld een stuk helder en kleurrijker is dan dat ze werkelijkheid zijn. Ze hebben ook contrast ratios van 55000:1 natuurlijk... :zzz:

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: wo 04 feb 2009, 23:33 
Professional Gamer

PSN ID: Downtrust
PlayStation 3: 60GB
Ja dat had ik ook is gelezen. Daarom zet ik me nachtlamp achter mijn tv 's avonds. Ik merk er wel niet veel van maar het is wel gezelliger xD

Wat ik ook aanraad bij de kopers: Wees niet koppig en geef alle tv's een kans. En luister niet naar de verkopers want die willen gwn geld int laadje.

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: wo 18 feb 2009, 19:35 
Professional Gamer

PSN ID: sparkieh
PlayStation 3: 80GB
http://www.itsonline.nl/winkel/Productinfo/?Assortiment=14&ProdId=000000000000012336&ProdId2=LCD%20televisie%20%20SAMSUNG%20%20SYNCMASTER%202333HD

Is die tv goed, qua geluid? qua beeld enzo weet ik het zeker wel, maar is die ook goed que het geluid ? iemand miss ervaringen mee ?

SPARKIEH

Profiel  

Berichttitel: Re: [Algemeen] High Definition TVBerichtGeplaatst: do 19 feb 2009, 00:36 
Tech

Dat is meer een PC monitor met mogelijkheid voor TV/HDMI apparaten. Voor echt goed geluid zou ik iig niet de speakertjes in een monitor gebruiken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  Pagina 7 van 17  [ 244 berichten ] 
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Volgende

Zoeken | Forumoverzicht » Lounge Area » Electronica & Gadgets Alles gelezen | Het is do 02 sep 2010, 21:01

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten