Review: Alpha Protocol Review: Planet Minigolf
Zoeken | Forumoverzicht » Lounge Area » Electronica & Gadgets Alles gelezen | Het is vr 30 jul 2010, 00:39

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp 
Algemene pc vraagjes topic.
Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: zo 27 dec 2009, 17:45 
24/7 Gamer

PSN ID: Me-9
PlayStation 3: 60GB
Headset: Ja
Hallo

Ik heb thuis, sinds kort 2 computers. Een boven en een beneden. Ik zou graag willen weten hoe ik vanaf boven of vanaf beneden in de folders van de andere systeem kan knutselen en kopieren en afspelen. Ik heb ook een ps3 en daarbij gebruik ik ps3 media server dat werkt prima met bestanden delen maar met de computer is het me nog een raadsel. Ik heb ook nog op google gezocht maar ik kwam er niet uit want de computer beneden draait op windows 7 en die van boven op windows xp. :x

Alvast bedankt :?

P.S. Beneden staat de router en de computer van boven is met wifi verbonden.

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: zo 27 dec 2009, 23:02 
Moderator

PSN ID: Artifex_
PlayStation 3: 40GB
Geslacht: Man
Bij netwerkcentrum moet je al het delen toestaan. dan kan het al.

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 11:02 
Hoofdmoderator

PSN ID: Junkeyz_NL
PlayStation 3: 120GB
Ja je moet idd bij je netwerkcentrum het bestand delen aanzetten. En dan ergens een gedeelde map maken of de daarvoor gedeelde map gebruiken. Moet wel op beide pc's.

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 21:03 
Premium Deluxe Gamer

PSN ID: Gamerplaystion
ik heb een vraagje over mijn pc ik heb een packard bell pc en ik wil graag een nieuwe processor kopen. ik heb op het moment 2.79Ghz heeft dat iets met de processor te maken want ik wil die graag opgrade help plz :x :)

R.I.P Indy

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 21:29 
Hoofdmoderator

"rafke88 schreef: ik heb een vraagje over mijn pc ik heb een packard bell pc en ik wil graag een nieuwe processor kopen. ik heb op het moment 2.79Ghz heeft dat iets met de processor te maken want ik wil die graag opgrade help plz :x :)"

Packerd Hell. Heb er zelf ook een. P

Maargoed. 2.79ghz is de snelheid van je huidige CPU. Als je die wil "upgraden" moet je - of een nieuwe kopen - of overklokken. Nou denk ik dat voor iemand die niet diep in een pc duikt, een nieuwe CPU kopen handiger is. :P

Maar is 2.79ghz zo dramatisch dan? CPU's zijn nogal duur.

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 22:22 
Premium Deluxe Gamer

PSN ID: Gamerplaystion
"Junkeyz schreef:
"rafke88 schreef: ik heb een vraagje over mijn pc ik heb een packard bell pc en ik wil graag een nieuwe processor kopen. ik heb op het moment 2.79Ghz heeft dat iets met de processor te maken want ik wil die graag opgrade help plz :x :)"

Packerd Hell. Heb er zelf ook een. P

Maargoed. 2.79ghz is de snelheid van je huidige CPU. Als je die wil "upgraden" moet je - of een nieuwe kopen - of overklokken. Nou denk ik dat voor iemand die niet diep in een pc duikt, een nieuwe CPU kopen handiger is. :P

Maar is 2.79ghz zo dramatisch dan? CPU's zijn nogal duur."

Tja ik game ook veel op m'n pc en soms als ik spel afsluit moet ik lang wachten . maar hoe overklok je ?

R.I.P Indy

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: ma 28 dec 2009, 23:01 
24/7 Gamer

PSN ID: Me-9
"Junkeyz schreef: Ja je moet idd bij je netwerkcentrum het bestand delen aanzetten. En dan ergens een gedeelde map maken of de daarvoor gedeelde map gebruiken. Moet wel op beide pc's."

Heb ik gedaan, bijde computers hebben speciale shared mappen maar ze zien die van elkaar niet. De computers zitten niet in dezelfde netwerk, wel aan zelfde router verbonden maar ze hebben geen onderling contact. Ik heb in windows optie thuisnetwerkinstellen gekozen, daarbij moet je een usb naar de andere computer brengen die je wil toevoegen gedaan maar dat gaat niet op bij de computer beneden want die draaid op windows 7 en dan pakt hij hem niet.

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: di 29 dec 2009, 13:45 
Hoofdmoderator

Win7 bakken hebben een speciale thuisomgeving optie. Daar ben ik ook mee bezig. Mja, heb win7 pas n paar weekjes. Maar als 2 pc's op één router zitten, zitten ze in hetzelfde netwerk. Het moet toch echt lukken. Anders moet je ff je firewall bekijken.

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: di 29 dec 2009, 18:52 
PS3Life King
PS3Life King

PSN ID: Soulraver14

Ligt eraan of je moederbord betere CPU's aan kan.. Welke processor heb je dan?

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: di 29 dec 2009, 18:57 
Professional Gamer

PSN ID: gamefreak2
PlayStation 3: + PSP
"Pisdropie schreef:
"Junkeyz schreef: Ja je moet idd bij je netwerkcentrum het bestand delen aanzetten. En dan ergens een gedeelde map maken of de daarvoor gedeelde map gebruiken. Moet wel op beide pc's."

Heb ik gedaan, bijde computers hebben speciale shared mappen maar ze zien die van elkaar niet. De computers zitten niet in dezelfde netwerk, wel aan zelfde router verbonden maar ze hebben geen onderling contact. Ik heb in windows optie thuisnetwerkinstellen gekozen, daarbij moet je een usb naar de andere computer brengen die je wil toevoegen gedaan maar dat gaat niet op bij de computer beneden want die draaid op windows 7 en dan pakt hij hem niet."

Je moet een media server kopen! intel bied vellen home media servers, daar kan je bijvoorbeeld al je bestanden neer pleuren van je beide PC's en kan je er altijd makkelijk om met windows media server of een linux media server, dan kan je bijvoorbeeld alles wat je gedownl hebt naar de media server laten gaan. Of wil je het gratis doen (via streaming?) zo ja moet je een media server programma downloaden die vind je tegenwoordig overal en kan je het gebruiken zoals je het ook op de ps3 doet. wil je weten hoe dat moet moet je mij het maar eens vragen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: di 29 dec 2009, 19:03 
Hoofdmoderator

Als je gewoon wil dat je pc's tussen elkaar bestanden willen delen dan hoef je helemaal niks te kopen. :P Mits je veel meer wilt natuurlijk. :zzz:

@ Rafke88

Overklokken;

Softwarematig

Deze methode is meestal het eenvoudigst van de twee, maar niet altijd de beste. Vaak worden er verschillende details bij het overklokken met software niet aangepast in de BIOS, zoals de voltages, RAM timings, …
Maar softwarematige overklok’s hebben soms ook voordelen, sommige moederborden hebben een BIOS die overklokken niet als optie heeft. Toch kunnen deze computers soms overgeklokt worden met een programma. Ook het overklokken van de grafische kaart is vaak het interessants met een programma, via de BIOS is meestal enkel mogelijk om de bussnelheid van het slot van de grafische kaart over te klokken.

Het softwarematig overkloken zal hier niet uitgebreid besproken worden, omdat dit te veel verschild van computer tot computer.

Via het BIOS

In de BIOS is het overklokken het ingewikkelds. Toch is dit zeer voordelig omdat je hier alle overkloks tot in detail kan instellen. De uitgebreide mogelijkheden van een BIOS zijn zo uitgebreid dat je duizenden mogelijkheden hebt om een computer over te klokken. Bv: instellen van de kloksnelheid van de CPU, het ram geheugen, FSB, instellen van de RAM timings, chipset performance level, instellen van de CPU multiplier, voltages regelen, …
Het nadeel van via de BIOS te werken is dat bij een nieuwe instelling de computer opnieuw moet worden opgestart.

In dit voorbeeld wordt het overklokken uitgelegd voor voornamelijk Intel processors, met een moederbord met de P35 chipset. Het overklokken van een AMD-processor gebaseerd moederbord kan verschillen, ook het overklokken met een moederbord met een andere chipset kan verschillen!

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010, 22:12 
Premium Gamer

PSN ID: Hitman-Diesel
Headset: Nee
Sinds een tijd heb ik een probleem met het geluid van mijn laptop, hij doet het namelijk niet meer. Daarvoor heeft het geluid het goed gedaan, maar ineens is hij er mee opgehouden. Ik heb al bij apparaatbeheer gekeken en het stuurprogramma laten "bijwerken", maar dan kan hij niets vinden. Als ik rechtsonder op de menubalk kijk staat er een luidsprekerlogo met een rode cirkel en een wit kruis afgebeeld.

Het is best irritant om geen geluid op m'n laptop te hebben, weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Made by GwPils

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010, 22:16 
Hoofdmoderator

Toevallig pas nog een update van Windows gehad?

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010, 22:28 
Premium Gamer

PSN ID: Hitman-Diesel
Headset: Nee
ja, ik heb alle updates van microsoft. Ik heb ook al gekeken of het geluid het wel deed als ik m'n oortjes aansloot, maar ook dan komt er geen geluid uit.

Made by GwPils

Profiel  

Berichttitel: Re: Algemene pc vraagjes topic.BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010, 22:29 
Hoofdmoderator

"Hitman-Diesel schreef: ja, ik heb alle updates van microsoft. Ik heb ook al gekeken of het geluid het wel deed als ik m'n oortjes aansloot, maar ook dan komt er geen geluid uit."

Het is wel eens zo bij Windows, dat laptops na een update geen geluid meer hebben. Toevallig sinds de updates last van?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  Pagina 3 van 4  [ 59 berichten ] 
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Zoeken | Forumoverzicht » Lounge Area » Electronica & Gadgets Alles gelezen | Het is vr 30 jul 2010, 00:39

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten